Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

ÁSZF

WWW.LUNETTDESIGN.HU

 

Általános Szerződési Feltételek

Örömmel üdvözöljük a Lunett Design Kft. (cégjegyzékszám: 01-09-987546, adószám: 23980178-2-41, székhely: HU- 1025 Budapest, Csalán utca 1/a , képviseletében: Illyés Katalin ügyvezető), tulajdonában lévő www.lunettdesign.hu Webáruház vásárlói között. Kérjük, mielőtt megrendelését elküldené, az alábbiakat szíveskedjen alaposan tanulmányozni:

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (http://www.lunettdesign.hu) történő jogviszonyokra terjed ki.  Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://www.lunettdesign.hu és letölthető.

1.                   Szolgáltató adatai:

 

Cégnév:                                                Lunett Design Kft

székhely:                                              HU- 1025 Budapest, Csalán utca 1/a

Cégjegyzékszám:                               01-09-987546

Nyilvántartásba vette:                       Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Áruház neve:                                       LUNETT DESIGN

Adószám:                                             23980178-2-41

képviseletében:                                    Illyés Katalin ügyvezető

Telefon:                                                +36 30 562 5455

E-mail:                                             lunettdesign@gmail.com   

Szerződés nyelve:                               magyar

Szállítási partner, partnerek megnevezése:       DPD Hungária Kft.

Szállítási partner székhelye:                             1158 Budapest, Késmárk utca 14. B. ép.

Szállítási partner e-elérhetősége:                      dpd@dpd.hu

Megrendelések feldolgozása hétköznapokon történik: 10-18 óra között
Megrendelések teljesítésének átlagos ideje munkanapban megadva: 3 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, a termék adatlapján meghatározott beszerzési határidő érvényes.

Webáruház domain: www.lunettdesign.hu

2.                   Alapvető rendelkezések:

2.1.              A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2.                       A jelen Szabályzat 2021. május hó 30. nap napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot.

2.3.                       Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el.

2.4.                       Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

3.                   Regisztráció/vásárlás

Az ügyfél a webáruházba történő regisztrációval, a weboldalon történő vásárlásával és annak használatával kijelenti és megerősíti, hogy jelen Tájékoztatót megismerte, annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el. Az ügyfél a webáruházban való regisztrációjával hozzájárul ahhoz, hogy az Adatkezelő az ügyfél önkéntesen megadott személyes adatait (név, lakcím, e-mail-cím, telefonszám), valamint a vásárolt terméket ill. a vásárlás egyéb adataira vonatkozó információkat (vásárlások helye és ideje, vásárolt termékek, vásárlások értéke) - együttesen: Adatok - felhasználja a következő célokra: az adatkezelés célja a jelen szerződéses feltételek szerinti szerződés létrehozása és teljesítése és az azzal kapcsolatos igényérvényesítés elősegítése.

 

4.                   Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

4.1.              A termékekre vonatkozóan megjelenített bruttó árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.

4.2.              A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

4.3.              Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére. Amennyiben a megrendelés elküldését követően nem kap a megadott e-mail címre visszaigazolást, javasoljuk ellenőrizze a SPAM (levélszemét) mappát a levelező rendszerében. Amennyiben nem kapta meg a visszaigazolást, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a megadott elérhetőségeken.

4.4.              Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “15” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

4.5.              Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

4.6.              Az eladásra felkínált áruk jellemzőit a konkrét árucikk információs oldalából vagy Szolgáltató munkatársainak szóbeli tájékoztatása útján tudhatja meg Felhasználó. Az ismertető leírás a termék gyártójától származik, annak esetleges pontatlanságáért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

4.7.              Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Megrendelések teljesítésének átlagos ideje munkanapban megadva: 3 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, akkor a termék adatlapján meghatározott beszerzési határidő az érvényes. 

4.8.              Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.

4.9.              Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.

5.                   Rendelés menete

A termékár nem foglalja magában az árucikk kiszállításának ellenértékét, amely egyébként a vételár egyik tételének minősül, így annak teljesítésével kerül kiegyenlítésre. A Vevőnek a kiszállítás költségét futárszolgálattal történő házhozszállítás esetén meg kell fizetnie.

Fizetési módok:

5.1.              Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben/bankkártyával a megrendelt termék(ek) átvételekor, amennyiben a megrendelés végösszege nem haladja meg a 200.000,- Ft-ot.  Szolgáltató jogosult utánvét díjat felszámítani.

5.2.              Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára köteles átutalni.

Számla tulajdonos:             Lunett Design Kft.
Bank:                                    Raiffeisen Bank
Számlaszám:                       12010374-01351606-00400000

5.3.              Bankkártyás fizetés: Barion Felhasználó online bankkártyával is teljesítheti a fizetést a Barion biztonságos fizetési rendszerén keresztül. A Honlapon a megrendelési folyamat során a fizetéshez érve Lunett Design átirányítja a Barion biztonságos oldalára, melyet magyar nyelven fog tudni használni. A fizetendő összeget a lunettdesign.hu oldalról vagyis a kosár felületről veszi át a rendszer, melyet itt is ellenőrizhet. Vásárlónak a fizetéshez meg kell adnia a bankkártyán szereplő nevet, a kártya számát és érvényességét, valamint a hitelesítő CW kódját. Az adatok bevitele után a „Fizetés” gombra kattintva pár másodpercen belül meg is történik a tranzakció. A Barion rendszer biztonságos csatornát használ és automatikus. A pénzügyi szolgáltató kizárólag a Vásárló által megadott, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat kapja meg a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A megrendeléssel kapcsolatos személyes adatokról és a vásárlás tartalmára vonatkozó információkról a pénzügyi szolgáltató nem kap értesítést Szolgáltatótól. Másfelől, a fizetőoldal adattartalmáról a Szolgáltató szintén nem értesül, azokat csak a pénzügyi szolgáltató érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a pénzügyi szolgáltató oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez a Vásárló internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást. A megrendelés végösszegeként kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül a Vásárló folyószámláján. (Bővebben a Barion rendszerről a  fejlécben található Szállítás és fizetés menüpontban tájékozódhat.)

Amennyiben Megrendelő eláll a vásárlásától még a termék kiszállítása előtt, és a termék vételárát Barionnal - bankkártyával  - már kiegyenlítette - úgy Szolgáltató jogosult 5%-ot, de maximum 20.000,- Ft-ot visszatartani a megrendelés összegéből, mint kezelési költséget, átutalási díjat. Ebben az esetben a Szolgáltató az elállás közlését követően a megrendelési érték 95%-át köteles visszafizetni Megrendelő felé. 

5.4.              50.000,- Ft feletti rendelés esetén, amennyiben a termék nincsen raktáron és a gyártótól szükséges megrendelnie a terméket,  Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy 30% előleget kérjen Vevőtől, melyről átutalásos előleg számlát állít ki Vevő részére.

5.5.              Amennyiben a megrendelés végösszege meghaladja a 200.000,- Ft-ot, úgy utánvétes fizetés nem lehetséges. Ebben az esetben a termék vételára a szállítást megelőzően átutalással, vagy a rendelés leadásakor Barionon keresztül teljesítendő.

5.6.              Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik. 

5.7.              Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatja a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.

5.8.              Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

5.9.              A vételár teljes kiegyenlítéséig a termékek a Lunett Design Kft tulajdonát képezik.

5.10.          Amennyiben Vevő megrendeli a kívánt terméket, azonban nem tudja átvenni huzamosabb ideig, úgy Szolgáltató jogosult tárolási költséget felszámolni, mely minden megkezdett hónapban 5.000,- Ft.

6.                   Házhozszállítás, Szállítási költség:

6.1.              Webáruház megrendeléseit a DPD Hungária Kft. vagy a 24H Futár kézbesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik a megjelölt helyen, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) olyan helyet megadni, ahol biztosan át tudják venni a szállítmányt. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg. A kiszállítás - az egyedi megállapodásoktól eltekintve - minden esetben bejáratig történik, így a nehezebb, nagyobb termékeknél segítségről köteles gondoskodni a Vevő.

6.2.              Kérjük kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben tényleg szeretné megvásárolni a terméket és a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak!

6.3.              A Vevőnek felróható sikertelen kiszállítás költségét a Vevő köteles viselni, melynek díja az adott termék honlapon feltüntetett szállítási költsége (1.450,- és 15.000,- Ft közötti összeg). Vevő tudomásul veszi, hogy Szolgáltató a szállítási költséget jogosult kiszámlázni felé, melyet Vevő köteles átutalás útján megfizetni Szolgáltató felé.

6.4.              Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén, a termék újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének és a korábbi sikertelen szállítási költségnek az előre történő átutalása – kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

6.5.              Házhoz szállítás díjszabása: 1.450,- Ft és 15.000,- Ft között a termék nagyságától, értékétől függően.

6.6.              A termékek cseréje esetén Vevő a teljes szállítás díját köteles megfizetni. (visszaszállítás + szállítás)

6.7.              Amennyiben Vevő megrendelésében olyan termék is szerepel, amely nincs raktárán a Szolgáltatónak, úgy bevárja ezen terméket és amennyiben az összes termék raktáron van, egyben küldi meg a megrendelt termékeket Vevőnek. Ha és amennyiben Vevő kéri a termékek külön- külön történő kézbesítését, úgy jogosult Szolgáltató valamennyi szállítási költségét felszámolni.

6.8.              Vevő köteles a kiszállítás/átvétel időpontjában a szállítási kiszerelést (bontatlan gyári csomagolás) tételesen ellenőrizni és hiánytalan mennyiségi teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Az átvétel elismerését jelenti a tétel készpénzben történő kifizetése is.

6.9.              Csomagszállító vagy futárszolgálat által kézbesített termékek esetében az esetleges szállítási sérüléseket a szállítást követő 24 órán belül Szolgáltató felé bejelenteni köteles Vevő a csomagolás és a sérült termékről készült fényképekkel és a sérülést rögzítő futárszolgálalat jegyzőkönyvével együttesen, ellenkező esetben reklamációt Szolgáltató nem fogad el

6.10.           Amennyiben Szolgáltató az árut a létrejött szerződés rendelkezései szerint kiszállítja, a kiszállítást megelőzően értesítést küld a Vevőnek a várható kézbesítés időpontjáról, a megrendelésben megadott elérhetőségeken.

6.11.          A webáruházban értékesített bútorok jelentős része lapraszerelt állapotban kerül kiszállításra. A mellékelt útmutatók/ esetleges szerszámok segítségével egyszerűen összeszerelhetők. A DPD vagy 24H futárszolgálat munkatársai nem végeznek összeszerelést.

7.                   Elállás joga

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

7.1.              Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg, így gazdasági társaságokat nem!

7.2.              Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

7.3.              Elállás esetén a termék visszaküldésének költségét  - melynek összege megegyezik a szállítási költséggel - a fogyasztónak kell viselnie. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

7.4.              Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak, ennek vételárát Szolgáltató jogosult előre átutalás/bankkártyás fizetés teljesítésével kérni. Szintén nem illeti meg az elállás a Fogyasztót a lámpabúrák esetén. Valamennyi oldalunkon szereplő lámpabúra elsősorban Richmond Interiors lámpatestekhez valók. Amennyiben a lámpabúra esetlegesen nem megfelelő a Fogyasztó lámpatestéhez, úgy nem áll módunkban azt visszavenni. 

7.5.              Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszautalja a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is. ( A visszaküldés díját azonban Fogyasztó köteles állni!)

7.6.              Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni.

7.7.              Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.  A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

7.8.              A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

7.9.              Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató felé az alábbi e-mail címen: lunettdesign@gmail.com.  A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó a Szolgáltató részére, azonban kizárólag a Szolgáltató értesítését követően.

7.10.          A terméket eredeti termékcsomagolásban köteles visszaküldenie Vevő, valamint a szállítás során alkalmazott csomagolást, mint pl. töltőanyagok, légpárnás fólia  - a törések elkerülése érdekében  - köteles ugyanúgy használni. Amennyiben a terméket Vevő nem kellő körültekintéssel csomagolta vissza, és így a Vevőnek felróható okból sérül a visszaküldött termék, úgy jogosult értékcsökkenést alkalmazni Szolgáltató.

7.11.          A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A szerelést igénylő termékeket azonban kizárólag az eredeti csomagolásban és az összeszerelési előtti állapotában áll módunkban visszavenni. Amennyiben a termék használatából, vagy összeszereléséből eredő értékcsökkenés merül fel, Szolgáltató jogosult a visszatérített összeget az értékcsökkenés mértékével csökkenteni.

7.12.          A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

7.13.          Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

8.                   Kellék és Termékszavatosság

 

 

8. Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban és a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben foglaltak az irányadóak. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet utasításai az irányadóak

81. Kellékszavatosság
8.1.1 A megrendelt termékek hibája esetén a felhasználó Ptk. rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a szolgáltatóval szemben.
8.1.2. A kellékszavatossági igénye érvényesítése során a felhasználó kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy a szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a felhasználó a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte illetve kérhette, arányos árleszállítást igényelhet, a terméket a szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kijavítást vagy kicserélést a szolgáltató nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a felhasználó kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a szolgáltató adott okot.
8.1.3. A felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a felhasználó a felelős.
8.1.4. Fogyasztónak minősülő felhasználó esetén a teljesítéstől számított 6 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén és a szerződés megkötésének igazolásán (7.4.1. pont) túl nincs egyéb feltétele. Ilyen esetben a szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónap leteltét követően azonban már a felhasználó köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.
8.1.5. A szerződés teljesítésétől számított 2 (kettő) éves elévülési határidőn túl szavatossági igényét a fogyasztónak minősülő felhasználó már nem érvényesítheti. Használt termék vásárlása esetén ez a határidő 1 (egy) év.
8.1.5. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.


8.2. Termékszavatosság
8.2.1. Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztónak minősülő felhasználó kellékszavatosság helyett termékszavatossági igényt érvényesíthet. Kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
8.2.2. Termékszavatossági igény a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben érvényesíthető.
8.2.3. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a felhasználónak kell bizonyítania.
8.2.4. Termékszavatossági igényként a felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8.2.5. A felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval (forgalmazóval) közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a felhasználó felel.
8.2.6. Termékszavatossági igényét a felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 (kettő) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
8. 2.7. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

- A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

8.3. Jótállás
8.3.1. Hibás teljesítés esetén a szolgáltató jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és a Ptk. vonatkozó rendelkezésének megfelelően. Jótállási igényt a kormányrendelet alapján a fogyasztónak minősülő felhasználó érvényesíthet.
8.3.2. A kormányrendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadásának a napja.
8.3.3. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre nem érvényesíthet. A jótállásból fakadó jogok azonban a felhasználót a kellékszavatosság és termékszavatosság útján érvényesíthető jogosultságaitól függetlenül megilletik.
8.3.4. A jótállási kötelezettség kizárólag az új termékekre terjed ki, a használt termékek vonatkozásában jótállási igény nem érvényesíthető.
8.3.5. A szolgáltató csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
8.3.6. Jótállási igényét a felhasználó a kellékszavatosságnál kifejtettek szerint érvényesítheti, azzal a kivétellel, hogy a tartós fogyasztási cikk hibája esetében az átvételtől számított 3 munkanapon belül érvényesített csereigény esetén a terméket a szolgáltató kicseréli, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
8.3.7. A szolgáltató a jogszabály szerinti kötelező jótálláson túl a termékekért semmilyen további jótállást nem vállal.


8.4. A szavatossági, jótállási igények közös szabályai
8.4.1. A szavatossági igények érvényesítése esetén a felhasználó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása, amely történhet számlával, nyugtával vagy fuvarlevéllel is.
8.4.2. A szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. A szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
8.4.3. Ha a szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
8.4.4. A szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a szolgáltatót terhelik
8.4.5. Jelen fejezet alkalmazása során fogyasztónak minősülő felhasználó (fogyasztó) a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

9.                   A szavatossági igény esetén történő eljárás

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

10.               Vegyes Rendelkezések

10.1.          A Szolgáltató szabadon módosíthat kínálati árain, szállítási határidőin. A változás a Webáruház honlapján történt megjelenés időpontjától lép hatályba, de a már visszaigazolt megrendelésekre az eredeti (rendeléskori) feltétel a hatályos.

10.2.          A Szolgáltató módosíthatja a jelen ÁSZF és a vásárlás egyéb feltételeit és szabályait, de nem visszamenőleges hatállyal.

11.               Panaszkezelés rendje

11.1.          Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

Panaszügyintézés módja: postai úton, e-mailen vagy telefonon keresztül

Levelezési cím:                    1025 Budapest, Csalán utca 1/a

Telefon:                                  +36 30 562 5455

E-mail:                                lunettdesign@gmail.com

11.2.          Az írásbeli panaszt a Szolgáltatás 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

11.3.          Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

11.4.          A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

11.5.          A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

Fax száma: (76) 501-538

Név: Mátyus Mariann

E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

Név: Dr. Bodnár József

E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

Név: Dr. Bagdi László

E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

Név: Dr. Tulipán Péter

E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Név: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

Név: Dékány László, Jerney Zoltán

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Név: Kirst László

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

Név: Horváth László

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749

Fax száma: (52) 500-720

Név: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: info@hbkik.hu;

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Név: Pintérné Dobó Tünde

E-mail cím: tunde@hkik.hu;

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Név: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Név: Dr. Pongó Erik

E-mail cím: nkik@nkik.hu;

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)-269-0703

Név: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Név: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: skik@skik.hu;

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 311-750

Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

Név: Mátyás Tibor

E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

 

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

Név: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 429-008

Fax száma: (88) 412-150

Név: Dr. Óvári László

E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

Név: dr. Koczka Csaba

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

11.6.          A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.

11.7.          A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

11.8.          Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

11.9.          Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

·                     az eljáró bíróságot;

·                     a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

·                     az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;

·                     azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

·                     a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

12.               Adatvédelem

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető oldalunkon.

Kelt, Budapest 2021. május hó. 30. napján

LUNETT DESIGN KFT.

ILLYÉS KATALIN ÜGYVEZETŐ